De eerste dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nathalie Kate - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nathalie Kate - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

01 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De eerste dagen

Afgelopen maandag (26 Januari) was het dan zover. Rond 9 uur zijn we vertrokken richting Düsseldorf Aiport. Na een kopje koffie zijn we gaan inchecken. Vervolgens moesten we nog ongeveer 2 uur wachten voordat ik (op het allerlaatste moment) door de douane ging. Ja, het afscheid was zwaar. Maar ergens was ik ook wel weer opgelucht dat ik van dit moment af was.
Toen ging het heel snel en zaten we binnen no time in het vliegtuig richting Dubai. Om 21:00 Nederlandse tijd kwamen we aan in Dubai. Hier moesten we 4 uur wachten voor de volgende, 9 uur durende vlucht, naar Kaapstad.
De volgende dag rond 11 uur kwamen we aan in Kaapstad. We waren best zenuwachtig aangezien we geen visum hadden. Het is legaal om een toeristenvisum voor 90 dagen te krijgen bij de paspoortcontrole en die alsnog te verlengen met 90 dagen. Maar je weet maar nooit, ze zouden wel eens moeilijk kunnen doen.
Uiteindelijk ging het allemaal goed. De koffers hadden we vrij snel. We liepen naar de uitgang waar we opgewacht werden door de directeuren van de stagescholen. Ze stonden daar met briefjes in hun handen met onze namen erop. Het leek wel een film!
Toen we wegreden vanaf het vliegveld werden we meteen al geconfronteerd met een grote sloppenwijk. Je kunt je niet voorstellen dat mensen zo dicht op elkaar leven onder een paar golfplaten. Onderweg kwamen we ook kinderen tegen die aan het bedelen waren bij de auto’s. Moeten zij niet naar school?
We reden richting onze wijk en hebben daar een rondje gereden. We zijn langs de scholen gereden, supermarkten enz.
Vervolgens kwamen we aan in ons huisje. We werden super ontvangen! Heel gastvrij. Het huisje ziet er goed uit met zelfs een zwembadje! Ondertussen heb ik mijn kamer al ‘’eigen’’ gemaakt. Ik heb alle foto’s rondom mijn bed geplakt en mijn leuke kussensloop om het kussen gedaan.
Die dag hebben we nog boodschappen gehaald en gezellig gegeten met z’n allen. We slapen namelijk met z’n vijven in één huis! Het is nu al gezellig!
De volgende dag hebben we een beetje uitgeslapen. Daarna ontbeten en vervolgens richting mijn stageschool. De komende weken ga ik elke Maandag, Dinsdag en Woensdag stage lopen op de Timour Hall Primary School. De school zit om de hoek, dus ideaal! We hebben een kleine rondleiding gehad. Ik weet zeker dat ik ga verdwalen! Het is zo groot! Bij de school zit ook een groot zwembad, we mogen hier elke dag gebruik van maken!
Vanuit de stageschool zijn we met de trein richting Kaapstad centrum gegaan. We hebben bij het Waterfront geluncht en we hebben tickets gekocht voor een city tour.
Deze tour duurde 3 uur en we hebben al best wat gezien van Kaapstad. Het is gek om de verschillen te zien. Aan de ene kant van de straat staan grote huizen, terwijl aan de andere kant van de straat een sloppenwijk ligt.
Woensdag hebben we de skool ‘’Simon van der Stel’’ bezocht, hier gaan namelijk 2 andere meiden naar toe. Dit is een Afrikaanse school waar dus ook Afrikaans wordt gesproken. Via de hoofingang liepen we naar het kantoortje van het skoolhoof. Hij gaf ons een rondleiding.
Nadat we de school bezocht hadden hebben we geluncht en grote badhanddoeken gekocht. We gingen namelijk zwemmen bij Anne en Laura. Zij wonen een paar plaatsjes verderop!
Vrijdags gingen we de school van Danique en Mirthe bezoeken. Zij gaan stage lopen op Westcott Primary. Ook hier hebben we een rondleiding gehad.
Na het bezoek aan de school zijn we met de trein richting Kaapstad centrum gegaan. We hebben geluncht en geshopt. Rond half 6 waren we thuis en hebben we een duik genomen in het zwembad (lees: workout)
Zaterdags hebben we lekker een dagje niets gedaan. We waren allemaal best moe omdat we al veel dingen hebben gedaan.
Vandaag, zondag, zijn we met de trein naar Fishhoek geweest. Een plaatsje aan het strand. We dachten even lekker te gaan zonnebaden. Nou, daar lagen we hoor. 5 witte dames op het strand. Logisch dat we er alleen lagen, je werd namelijk totaal gescrubd door het zand. Het waaide zo hard! Na 5 minuten hadden we dit wel gezien en zijn we weer terug gegaan naar huis.
Tot nu toe heb ik echt een vakantie gevoel. Maar dat gaat vast veranderen. Morgen begint namelijk mijn stage op Timour Hall. Ik krijg grade 6. Dit kun je ongeveer vergelijken met groep 8. De kinderen zullen dus ongeveer 12 jaar zijn. De leerkracht van deze klas is Dean. Dean heb ik al ontmoet, hij is namelijk begin november in Nederland geweest om informatie te geven over Kaapstad. Ik ben erg benieuwd!

Jullie horen van mij!!

ps. mijn skype account is: nathalietenkate
Binnenkort krijgen we wifi dus ben ik weer beschikbaar op de app!



  • 01 Februari 2015 - 18:56

    Hanneke Overmeer:

    Hoi Nathalie,
    Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen! Veel succes morgen op je eerste stagedag, zal wel heel anders zijn dan op de Alfonsus;)
    Veel groeten, Hanneke

  • 01 Februari 2015 - 19:40

    Veerle:

    Hoi Nathalie,
    Super leuk om te lezen. Ik ben ook heel benieuwd naar alle andere ervaringen.
    Succes morgen op je eerste dag!!
    Ik ga je zeker volgen.

    Groetjes Veerle

  • 01 Februari 2015 - 19:46

    Monique:

    Hoi Nathalie,
    Een goed begin is het halve werk. En volgens mij is het goed begonnen!
    Foto's zijn ook erg leuk om te zien.
    Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen op school en of er grote verschillen zijn met Nederland.
    Veel succes morgen en nog belangrijker, veel plezier :-) Groetjes van GJ.
    Liefs Monique

  • 01 Februari 2015 - 20:37

    Esmé:

    Wat fijn dat jullie goed over zijn, en al enige actie hebben ondernomen!
    Klinkt alsof het vakantiegevoel, en de andere omgeving wel een boost geeft om je stage mee te starten.
    Succes morgen met de aftrap! Voor je het weet voel je je helemaal thuis.
    Wij zullen voor je zusje zorgen hier ☺.
    Gr Esmé

  • 04 Februari 2015 - 21:26

    Anouk Vieker:

    Wat een mooie belevenis tot nu toe Nathalie! Natuurlijk ga je nog veel meer moois meemaken want je staat nog maar aan het begin van je avontuur! ! zet hem op daar en bovenal GENIET! Liefs Anouk en de groetjes van alle kids uit groep drie! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 19 Jan. 2015
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 6038

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 17 Mei 2015

3,5 maand in Kaapstad

Landen bezocht: